Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Annelie - 12 maj 2009 20:38

Hejsan!!

Nu har vi berättat för barnen hur det kommer att bli här hemma..Pojkarna tog det hårt;hårdare nästan än jag trott..Å för att inte prata om gårdens barn..

Alla vart nog mer eller mindre spak över om de kommer att få träffa mannen..Men det känns skönt att berätta så man faktiskt kan prata om det..Grannens 8 åring frågade mig

 -Varför?? Å vad svarar man en kille som honom...

-för att vi inte är kära i varandra. Motfråga såklart..

-Varför är ni inte det?Å vem ska ni nu vara kära i?

Barn har mycket funderingar..Min blivande 4-åring var tyst en stund sen började hon prata om helgen när de var hos mormor och morfar..Om alla drakar på stan=)

Men men allt har sin tid och det kommer att bli det bästa för alla hoppas jag iaf..=)


Jag har varit på föräldramöte på högstadiet idag..Polis och socialen var där och informerade om droger och alkohol..Å jag fick mig en tankeställare;Inte ska väl min börja med sånt skit...Men jag vet bättre...

En farmor var där och hon hoppades ju på att hennes barnbarn inte skulle göra det...Nå,det gör ju jag med...Allra helst droger...

Men jag är ju rädd att alkohol kommer att finnas nån gång...Men vad säger man till sin tonåring om sånt..

Snacka om att man är nybörjare på att vara förälder...När ska man dra gränsen över när de senast ska vara hemma??Ja om allt...

Jag hoppas att jag kommer att fixa detta som tonårsförälder..Men men man är ju nybörjare på allt nångång=)

Var även på utvecklingssamtal idag på högstadiet...Åh jag vart såå stolt..Min älskade dotter har kämpat såå bra och jag hoppas att det fortsätter...Man glömmer lätt ändå hur det var att komma själv på dessa möten när man var i tonåren och mamma/pappa skulle dit...Man skämdes...Det var ju pinsamt...Så känner min dotter nu..=( men men man får tänka tillbaka hur man var själv..=) Nä nu lockar tv en sväng men jag hoppas alla får en underbar natt för det ska jag försöka ha...Kramar till er alla!!!

Presentation

Adhd,tourettes,utvecklingsstörning,det är hårda ord men det är oxå min vardag❤️ Sliten morsa till fem barn varav fyra med olika problematik❤️ Älskar min ”Kaos” familj,att virka och vara med mina nära å kära❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards