Alla inlägg under juni 2020

Av Annelie - 3 juni 2020 21:20

Jaha så var den här,denna sommartid,underbara sol,mindre underbara myggor,men ack så härligt med sommar  


Barnen går i en dryg vecka till sen har de sommarlov,tio veckor med "jag har inget att göra". Dagens barn är ganska bortskämda,vi curlar för mycket med dem.

Inte var det någon som curlade så med oss när vi var små,vi hade mer fantasti än dem. De sitter gärna bakom någon form av skärm och ja..-vi tillåter dem att göra det.

Superdumt jag vet..


Jag minns när jag var liten så gjorde jag och lillasyster en "mumsig" sörja av sågspån och vatten,bröt pinnar som föreställde korv och tog ned blad som korvbröd. Den mumsiga sörjan var typ dressing till korven. Jag vill minns att det var mest pappa som "köpte" den delikata korven med bröd av oss. Haha vilka minnen  


Idag funkar livet sisådär,det är upp och ned. Men jag tror mig kunna se ljuset i tunneln,en fot framför den andra så löser det nog sig  

Träffade läkaren idag,vi pratade om min medicinering och mitt sjukintyg. Sjukskriven tre månader till sen får vi se vad som händer. Känns bra,jag behöver inte stressa i sommar utan försöka ladda och må bra  

Till hösten ska jag börja arbetsträna,jag ser framemot att få komma igång samtidigt som jag kan känna mig iskall och få panik. Men jag vet att om jag bara andas nu så kommer det mesta att lösa sig  


Jaha till hösten har jag inget barn på mellanstadiet...herre gud vad barnen växer. Min minsta ska börja 7:an!! Känns som ganska nyligen som jag inskolade henne på 6 årsverksamhet!!! Mina underbara knoppar blir i år 13,15,17,21,25 år..

Åren går sjukt fort   

Åh vet ni mer.. Till hösten ska jag bli mormor igen     Det ska bli fantastiskt roligt  


  Nä om jag ska ta och koppla ner och bara vara en liten stund innan jag ska sussa,kanske virka lite    Imorgon ska jag testa baka nå nytt och så hoppas jag att jag får umgås med kompisen SOLEN   


Ha nu en skön natt och morgondag   


Tjingeling    






Presentation

Adhd,tourettes,utvecklingsstörning,det är hårda ord men det är oxå min vardag❤️ Sliten morsa till fem barn varav fyra med olika problematik❤️ Älskar min ”Kaos” familj,att virka och vara med mina nära å kära❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards