Alla inlägg under januari 2009

Av Annelie - 16 januari 2009 07:05

Min mormor är döende fick jag höra igår..Hon fick tidigare cancer i magsäcken så den opererades bort..Men den faan spred sig och nu har hon cancer i sköldkörtlarna...=(

Hon är fortfarande kvar på sjukhuset men hon ska få åka hem och vårdas hemma den sista tiden..Säger bara fy faan..

Morfar vill att allt ska vara som "vanligt" när vi är hos dem,ingen gråt..Jag undrar jag vilka spår detta sätter i morfar;han är ju oxå sjuk med CANCER..

Jag lider med morfar..Att veta att sommaren får han ha själv(om han klarar sig tills dess)För då finns hon nog inge mer...De har varit gift i över 50 år..det är närmare 60 år..Sorgen,saknaden och tomheten..

Jag har en önskan;att jag får bli som min mormor när jag blir mormor..Lika go,och får möjlighet,till att ha tid för mina barnbarn,precis som min mormor har haft för alla oss barnbarn.. 


Just nu håller jag på att kämpar med min skolpojke att ytterkläder ska på innan skolbussen kommer..Dagisbarnen kollar tv,tonåringen äter frukost och lillan och mannen sover...Jag måste lösa mitt liv oxå...men det får jag göra det bästa med och försöka ta itu med så fort som möjligt..Det är mycket nu..


I kväll kommer farbror cool och kusinen och hälsar på..De ska vara här tills på söndag..Samtidigt som det känns jobbigt så kan det ju vara bra att få främmande;man får ju annat att tänka på...


Nä nu ska jag fortsätta min morgon...Men jag önska en alla en underbar dag...//Kram   



Lämnar er i vanlig ordning med en fantastisk låt..=) Älskar er mormor och morfar

Av Annelie - 15 januari 2009 07:34

Hejsan!

Känne lite hoppfullare med mormor,min mamma var där iförrgår och då hade hon suttit lite i sängen och kollat lite tv...Jag ska om inte tidigare åka ner den 29 denna månad...Har ändå ärende ner till den stora staden...


Jaha annars är det väl som vanligt...Förutom att S har feber,han klagar över huvudvärk,och E har haft en jobbig natt så bägge mina dagisbarn blir hemma idag..

R har börjat på fritids två dagar i veckan och han stortrivs.. =)


Med mig är det lugnt..Försöker att inte tänka så mycket nu,man orkar inte fundera så mycket jämt..


Nä nu ska jag ta hand om mina sjuklingar...

See You!!//Kram 

Av Annelie - 12 januari 2009 07:34

Veckorna bara springer iväg..Jaha undra vad denna dag har för uppgifter då..Nja det blir det vanliga antar jag och sen blir det nog lugnt..Skulle ju inte vara helt fel om vi kunde få ett trevligt samtal om nå jobb åt mannen...Oron växer över det ekonomiska..=(


Ska försöka se till så jag får komma ner till mormor nått så fort som möjligt och hälsa på..Vill bara känna mig lite bättre i förkylningen först..Är rädd för att  det ska bli försent att hälsa på..

Innan min farfar gick bort så hade jag sagt länge att jag skulle hälsa på,men så den 4 oktober 1998 så klippte han gräsmattan och han bara föll ihop,det var hjärtat..=(   Jag kan minnas samtalet från mamma ännu idag... 


Tänkte häromdagen,hur vissa låtar har vissa minnen,inte alla bra men ändå..Men när vi förlorade farfar så spelades en väldigt bra låt på radion,som senare blev "farfars" låt.. Underbar låt..Jag lämnar er nu med den...Lyssna och njut..


Hoppas dagen blir bra för er...//Kram

Av Annelie - 11 januari 2009 08:55

Mormor vart inkörd igår på sjukhuset..Hon hade så fruktansvärt ont i benet så hon kunde inte gå på det..Blodvärdet var i botten och sänkan var skyhög.. Ska på lungröntgen här i dagarna...Jag hoppas hon blir bättre iaf..Men det känns ju skönt att hon är där nu iaf..Så hon får hjälp..


Idag blir det en lugn dag skulle jag tro..Har inte speciella planer faktiskt..


På fredag kommer det nattfrämmande igen fast den här gången bara över helgen..Så det ska ju inte vara någe bekymmer...=)


Denna spelar jag för min familj=)

See You!

Av Annelie - 9 januari 2009 23:10

Jag har funderat i vanlig ordning.. ;)  Varje dag nu för tiden..Många i min krets mår dåligt av olika anledningar nu för tiden,å om jag hjälper dem med sina bekymmer,går jag helt under själv då??Eller kan jag hjälpa och i samma veva hjälpa mig själv?? Jag vill så gärna hjälpa dem nära men jag vet ju inte om jag hjälper eller själper då..Å med att hjälpa så menar jag att prata för de mår dåligt psykiskt...Jag mår inte alla dagar så bra jag heller...finns mycket i min hetluft just nu..Många timmar går åt till min mormor och morfar som jag tycker ska få mer hjälp än de idag har...Ingen av dem är jätte unga..tyvärr..Sen har jag ju min familj att ta hand om oxå..


Jag har sedan jag var liten svårt att anförtro mig åt folk riktigt..Jag är trevlig mot de flesta men svårt att lita på alla..  

Men jag har en vän som jag är otroligt tacksam över att jag har...Du är guld värd..Så skönt att komma ner och prata och veta att det stannar oss emellan...=)  Tack för att du finns..


Tänkte testa en ny taktik och det var att skriva lite här innan jag gick och la mig för att se om jag kunde somna lättare...Jag håller tummarna..Annars är ju sängläge lika med funderarläge för mig...

Nå men nu ska jag nog ta och göra mig klar för sängen...//Kram

Av Annelie - 9 januari 2009 07:37

Fy vad jag lider med min mormor...Nu börjar livet rinna ifrån henne är jag rädd..Hon är vad jag iaf kallar en riktig mormor,jag har alltid känt att hon har tid för oss barnbarn..Bakat med oss som små och om jag inte missminner mig så lärde hon mig att sticka.. =) Sov där rätt så ofta när jag var mindre och även i tonåren..Vi är 8 barnbarn,å två av oss har inte tagit studenten;men mormor säger ofta att när hon har dammat av bokhyllan och korten på oss att jag och R duger precis som vi är..Känns så skönt att höra..=) Usch vad livet kan vara jobbigt..Önskar att hon inte behöver lida iaf.. Jag älskar er,mormor och morfar,jätte mycket..=)


Just nu sitter jag här medans mina dagisbarn kollar svampbobfyrkant..=/ Förstår mig inte riktigt på den serien men men som tur är så behöver jag ju inte kolla..=) Lillan sover..fortfarande inte pigg =(  Skolbarnen har åkt/gått på skolan och mannen ligger och sover..

Skulle vilja duscha så vi får väl se om jag kan om en stund..


Idag så händer nog inte så mycket..Jag bar upp julen på vinden igår,har säkert i vanlig ordning glömt nå framme.. =) Hittar väl det till midsommar..


Vad jag önskar att mannen får ett jobb nu..Börjar bli orolig för det ekonomiska..       Hoppas,Hoppas,Hoppas!!!!


Nu ska jag ta en dusch.. See you!!/Kram

Av Annelie - 8 januari 2009 11:36

Hejsan...

Jag är sjuk...Bläää...Jäkla förkylning..Å pluppan min är fortfarande dålig...Vi har haft en jobbig natt igen...Trodde inte det var sant när väckaren ringde.. =(  Känner mig alldeles slut i kroppen... Men men det blir väl bättre... =)


Nä nu ska jag gå och vila min kropp ett tag eftersom lillan ligger...Men I`ll be back.. Kram

Av Annelie - 4 januari 2009 15:07

Hejsan...

Jaha nu är det 2009...Nya möjligheter öppnar sig.. =)


Min lilla är sjuk..Har haft henne hos mig i natt för första gången..Tidigare så har hon varit svår att ha i sängen,men i natt var hon så olycklig och hostig att hon slocknade på en gång..Lillvännen min..


Snart återgår vi till de gamla rutinerna..Tror att barnen längtar lika mycke som jag över det,trots att det betyder att kusinerna far hem..De åker imorgon..Blir tomt när de far..

Men på onsdag är det dagis och skola igen.. =)


Undra vad man ska göra med sitt liv..Önskar många gånger att man skulle ha en liten människa på axeln som skulle kunna hjälpa mig med vad som är rätt och vad som är fel,vilken väg i livet man ska ta och vilken av dem som blir bäst för alla..


Men men tiden får utvisa.. =)


Nä nu ska jag plocka upp min baby..=)


Höres!!//Kram 


Presentation

Adhd,tourettes,utvecklingsstörning,det är hårda ord men det är oxå min vardag❤️ Sliten morsa till fem barn varav fyra med olika problematik❤️ Älskar min ”Kaos” familj,att virka och vara med mina nära å kära❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards