Alla inlägg den 29 januari 2009

Av Annelie - 29 januari 2009 20:49

Tjena!!

Nu har vi klarat av både operation och habben..=)

Min "heldöva" tonåring blev så förvånad över hur allt är högt nu sen hon fått rör i öronen..Hon hade så mycke vätska bakom trumhinnorna så hon hade superdålig hörsel..Men men nu är det ju bra iaf...Skönt! Slipper vi skrika åt varandra här hemma..=)

När vi ändå var i storstaden idag så passade vi på att handla lite...Skönt att ha lite hemma igen..=)


Min mormor är riktigt dålig nu..Hon hade varit svår att få kontakt med igår morse,för att sen bli lite piggare,men det dalade fort..Hon har mycket hosta nu och hon hostar blod..Fruktansvärt..Skulle ha hälsat på dem idag men min förkylning är absolut inge bättre,så jag vågade inte fara dit..=(

Jag hoppas nu för mormors skull att det går fort..Jag vill inte att hon ska lida någe mer nu..

Jag kommer ihåg när jag var liten när vi kom hem till dem.. Min mormor och morfar mötte oss alltid i dörren med kramar.. Vi bakade alltid med mormor,det är nog därifrån jag har fått mitt intresse för bakning..Hon lärde mig att sticka...mamma min hade nog inte tålamod för att lära ut..=) Intresset för de mesta i handarbete fick man av dem båda..

Mormor har alltid varit en nätt kvinna med otrolig personlighet; så varm och hjärtlig..Hon gör ett otroligt gott dillkött..Vissa år önskade jag mig det av henne i födelsedagspresent..Inget går upp emot hennes dillkött och kokt potatis..det finns inte ord som beskriver henne egentligen,hon är och förblir min mormor som jag är otroligt stolt och ärad över att få ha haft i mitt liv.. Jag vill bli för mina blivande barnbarn som du varit för mig!!En mormor som har tid,ork och lust att vara med de små..En förebild.. För det är vad du är och alltid kommer att vara för mig,min älskade lilla mormor..  Mormor kallade oss flickor av barnbarnen för mormors gullhöna och pojkarna för mormors gulltuppen.. Vi alla betydde lika mycket för henne och då har hon ändå 8 barnbarn..Så när jag varit hem till dem så betyder ju mina 5 barn lika mycket..Mormor har alltså i dagsläget 3 barn,8 barnbarn och 10 barnbarnsbarn..

Hoppas du inte lider så mycket mormor..Du ska veta att jag tänker på dig och jag älskar dig..

Jag kan sitta här hela natten och skriva om dig men nu måste jag sluta..Är så svårt,känslosamt..Men det lär ju inte vara det sista jag skriver om dig..


Natti natti



Till MorMor:

Presentation

Adhd,tourettes,utvecklingsstörning,det är hårda ord men det är oxå min vardag❤️ Sliten morsa till fem barn varav fyra med olika problematik❤️ Älskar min ”Kaos” familj,att virka och vara med mina nära å kära❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards