Alla inlägg den 8 november 2017

Av Annelie - 8 november 2017 09:08

Alltså dagens barn??..

De är bekväma,de saknar friskluft och är beroende av internet.

Ja inte vet jag om det bara är mina barn,men jag tror att i MÅNGA hem kämpas det med samma saker.


*FÖRÄLDRAR

-Gå ut och lek!

-Lägg ifrån dig surfplattan/telefonen!

-Stäng av tv:n och hitta på nått!

-Gå ifrån datorn!


*BARNEN

-Har ingenting att göra!

-Måste ringa till min kompis! (som bor två hus bort!)

-Mamma/pappa,kan du säga vad jag kan göra!

-Jag har inget att leka med!(Dagen efter hens födelsedag!)

mm.


När en annan var lite så var man ju jämt ute,å nä jag är inte född på 18-talet,men nog har jag några år bakom mig :) Jag var då ute för det mesta,man gick eller cyklade till sin kompis,man var sysselsatt helt enkelt.

Barnen av idag blir bara bekvämare och bekvämare,finner de inget att göra,ja då ska det ätas. Man är sugen både på det ena och det andra..


Jag vet att när jag var typ 15 år så satt jag på bussen hem och två äldre damer satt bakom mig,de pratade om när de var ung och sa att -Det var bättre förr!

Så kanske vi alla tycker att det var bättre förr,även våra egna föräldrar när vi var små.


Men om jag kollar på samhället ur det stora hela så har ju det förändrats en hel del sen jag var liten.

Det är mycket råare och fel saker finns i omlopp. Mentaliteten överlag är ju helt annorlunda och väldigt sjukt. Sjukare än vad man tror.

Idag kan man ju få tag i både det ena och det andra runt varje hörn i stan.

När jag var i tonåren,stod jag och mina vänner utanför konsum och bad storgrabbarna köpa ut folköl,å jösses vilken spänning bara det var i sig. Idag räcker inte folköl,utan det ska vara starkare saker.

Hur ska då samhället se ut när mina barnbarn växer upp?? Det vågar jag nästan inte tänka på..  


När man kommer till den dagen då ens liv tar slut,tar det då slut eller finns det nått efter detta?

Jag kan känna att mina nära som gått bort,kan vara omkring mig,eller jag vill iaf tro det  Jag kan känna dofter från förr och då minnas speciella stunder. Tror ni på det andliga? Jag har varit på seanser och min farfar kom med budskap åt mig vid ett tillfälle  Jag har fått vägledning via medium och det har stämt :) Jag har en väninna som är synsk och även spår i kort. Både hemma hos henne och på distans. Hojta om ni önskar vägledning så kan jag guida er rätt   


Nä nu annan nytta! Ta hand om er och vårda kärleken  


Tjingeling  

Presentation

Adhd,tourettes,utvecklingsstörning,det är hårda ord men det är oxå min vardag❤️ Sliten morsa till fem barn varav fyra med olika problematik❤️ Älskar min ”Kaos” familj,att virka och vara med mina nära å kära❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards